Przegląd prasy
Paznokcie nr 61
Paznokcie nr 61

Wymyślny manicure kontra lakiery pielęgnacyjne

dodano: 01.08.2013   |   czytany: 33 863 razy   |   komentarzy: 0 (skomentuj)
Wymyślny manicure kontra lakiery pielęgnacyjne
Koniec mody na malowanie paznokci?! Po boomie na wymyślny manikiur, rynek podbijają lakiery pielęgnacyjne! Przeczytajcie, co w mediach "piszczy" na temat pielęgnacji paznokci.
 Lakiery do paznokci zajmują sporą część mojej szafki w łazience. Mają swoją osobną kosmetyczkę, sukcesywnie wymienianą na większy model. Dlaczego? Bo nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez pomalowanych paznokci u stóp. Bo manikiur jest równie ważny co biżuteria. Bo lubię malować paznokcie. A teraz słyszę, że z tym wszystkim koniec - pisze w swoim artykule Martyna Wyrzykowska.
 
Manikiur kawiorowy, welurowy, trójwymiarowy i magnetyczny - w ostatnich latach rynek lakierów do paznokci przeszedł prawdziwą rewolucję. Marki takie jak Ciate, Pupa, czy OPI, pozwoliły nam na stworzenie profesjonalnych stylizacji paznokci w domu. Molly Prior w swoim artykule dla "Women's Wear Daily" przedstawia wyniki sprzedaży lakierów w minionych latach. Okazuje się, że w okresie od maja 2013 ich sprzedaż wzrosła w ciągu roku o 19 procent. W poprzednim roku wzrost wyniósł 42 proc., jeszcze wcześniej aż 67! Rynek wydaje się powoli nasycać - trudno przewidzieć czy za dwa lata będziemy jeszcze zainteresowane kupnem tego typu produktów na większą skalę.
 
Właściwie dlaczego?
 
Oferta wydaje się przecież być coraz bardziej atrakcyjna. Ciate wchodzi na rynek z lakierem inspirowanym szkolną tablicą - po nałożeniu na paznokieć, można po nim pisać specjalnymi flamastrami jak kredą. Pupa stworzyła całą linię lakierów kawiorowych (do zwykłego lakieru przyklejane są maleńkie kuleczki, wyglądające jak kawior) oraz do manikiuru kryształkowego (kulki zastąpione są błyszczącymi drobinkami, przypominającymi opiłki).
 
W Sephorze znajdziemy lakiery do tworzenia efektu tye-dye, przypominającego wybielanie ubrań, Tat'z Nail'z pozwala na nadrukowanie na paznokciach własnego portretu, a Essie właściwie co miesiąc zaskakuje nas kolejną kolekcją dostosowanych do okazji i pór roku odcieni lakierów (ostatnia - Naughty Nautical w żywych barwach zdobyło nasze redakcyjne serca limonkowym odcieniem "The more the merrier").
 
Tak wyraźny spadek sprzedaży, nie może być jednak podyktowany wyłącznie zmianą upodobań części klientek. Takie zmiany zachodzą zwykle na wybiegach i w największych, poświęconych modzie magazynach. To stamtąd dowiadujemy się co tak naprawdę chcemy nosić. Kiedy na pokazie Chanel na letni sezon 2013, Karl Lagerfeld zaproponował zapomniany już francuski manikiur, byłyśmy zaskoczone. W ten sposób udało mu się ponownie wnieść tę prostą stylizację do świata high fashion.
 
Tym razem, podczas prezentacji Chanel Resort 2014, projektant poszedł o krok dalej. Modelki noszące małe pierścionki zatrzymane na różnych wysokościach palca (tzw. midi rings), miały zupełnie niepomalowane paznokcie. Biżuteria bardzo przyciągała uwagę do dłoni, dlatego mamy pewność, że pominięcie manikiuru było świadomym zabiegiem. Czy Lagerfeld mógłby się mylić?
 
Inne marki także skłaniają się ku minimalizmowi. Kobieca czerwień u Prady, beż u Diora i brzoskwiniowy odcień nude u Dolce & Gabbana, to coś co każde markom produkującym lakiery do paznokci szukać nowych rozwiązań. Skoro nie będziemy już szukać oryginalnych wzorów, a nawet pozostaniemy przy najbardziej klasycznych odcieniach, to czym będą nas zaskakiwać?
 
Yvette Snowden, która w kwietniu wystartowała z marką Eve Snow mówi w rozmowie z Vogue.co.uk o tym czym mają wyróżniać się jej lakiery. "Tworząc markę myślałam o tym, czego kobiety chcą obecnie od lakieru do paznokci. Niektóre rzeczywiście lubią podążać za trendami, ale większość wraca do odcieni, które nigdy nie wychodzą z mody. To nude, róże i czerwienie. Myślę, że to do nich należą najbliższe sezony", przewiduje.
 
Jaki jest więc jej pomysł na sukces? Lakiery dające nie tylko kolor, ale też pielęgnację. Wszystkie odcienie zawierają olej arganowy, witaminy i nawilżające cząsteczki. Wygląda na to, że to nowy trend w manikiurze. Marki Kure Bazaar i Butter London szczycą się tym, że są wolne od sztucznych składników, bez których właściwie nie wyobrażałyśmy sobie wcześniej lakierów.
 
Na polskim rynku także zagościła podobna nowość. To Clinique A Different Nail Enamel For Sensitive Skin. Za długą nazwą kryje się... pierwszy hipoalergiczny lakier do paznokci. Nadaje się dla osób o wrażliwej skórze i oczach, które lubią malować paznokcie - przy pocieraniu twarzy i powiek, nie będzie dochodzić do podrażnień.
 
Co sądzicie o nowym trendzie w branży lakierów do paznokci? Wolicie proste kolory w połączeniu z pielęgnacją czy pomysłowe zdobienia do wykonania w domu? Koniec mody na malowanie paznokci?! Po boomie na wymyślny manikiur, rzadziej kupujemy lakiery. A jest z czego wybierać!
 
 
R E K L A M A
R E K L A M A
Warto zobaczyć

Zdobienie paznokci krok po kroku - french na szpicach

Zdobienie paznokci krok po kroku - french na szpicach
Przedstawiamy zdobienie w klimacie „Klasyka i Nowoczesne Trendy, czyli French na Szpicach” wykonane przez Natalię Dec ze Szczecinka.

Kwiatowe zdobienie trójwymiarowe żelami 5D krok po kroku

Kwiatowe zdobienie trójwymiarowe żelami 5D krok po kroku
Żele 5D Mariposa Nail to unikalne, gęste żele do tworzenia trójwymiarowych stylizacji otwierający nowe możliwości w zdobnictwie - alternatywa dla kolorowego akrylu.

Klasyczny kwadrat? A może modny szpic? Czyli o kształtach paznokci

Klasyczny kwadrat? A może modny szpic? Czyli o kształtach paznokci
Paznokcie można opiłować na wiele różnych sposobów. Ostateczny kształt płytki zależy od gustu naszego (lub klientki), warto jednak pamiętać o fakcie, że kształt paznokcia dopasowuje się również do dłoni (wielkość dłoni, długość palców) i typu płytki. Generalnie, paznokcie piłuje się na cztery podstawowe kształty, które można oczywiście fantazyjnie modyfikować.
R E K L A M A

© 2007-2015 nailmania.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.